Przewodnik kierowcy z Bosch Car Service Moto Horiz

Regularna Obsługa Pojazdu

Stan techniczny pojazdu, zależny jest od dbałości kierowcy o pojazd i regularności wykonywania niezbędnych przeglądów, obsługi codziennej pojazdu.

W naszym serwisie Bosch Car Service Moto Horiz, wykonasz niezbędne obowiązkowe badanie techniczne pojazdu.

W przypadku nowych aut pierwszy przegląd wymagany jest dopiero po trzech latach od pierwszej rejestracji pojazdu, następny – po dwóch latach, a kolejne już co rok.

Okresowe badania techniczne

Wszystkie pojazdy poruszające się w Polsce po drogach muszą posiadać ważne okresowe badania techniczne.

Przeglądy techniczne, są zawsze odnotowywane w dowodzie rejestracyjnym, wymuszając na posiadaczach pojazdów regularności ich przeprowadzania. Jest to ważny czynnik kontroli pojazdów, wpływający na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.

W naszym Bosch Car Service Moto Horiz właściciele każdych pojazdów, mogą umówić się na przeprowadzenie takiego przeglądu w naszej Stacji Kontroli Pojazdów.

Częstotliwość wykonywania okresowych badań technicznych.

  • W przypadku nowego pojazdu okresowe badania techniczne przeprowadzane są jeszcze przed pierwszą rejestracją, a kolejne muszą odbyć się wciągu 3 lat od tego terminu. Następnie badanie należy przeprowadzić w ciągu 2 lat od pierwszego i po upływie tego czasu corocznie.
  • Właściciele używanych pojazdów są natomiast zobowiązani do przeprowadzania takich czynności co roku, licząc od daty poprzedniego badania technicznego.

Co podlega kontroli podczas okresowych badań technicznych?

  • zweryfikowanie numeru VIN i jego zgodności z danymi z dowodu rejestracyjnego;
  • Zweryfikowanie stanu licznika pojazdu;
  • sprawdzenie stanu oraz poprawności działania następujących elementów auta: ogumienia, układu kierowniczego i hamulcowego, oświetlenia, układu wydechowego, nadwozia, zawieszenia, silnika pod względem sprawności i wycieków
  • sprawdzenie dodatkowego wyposażenia, jak m.in. instalacja LPG.

Czy są potrzebne okresowe badania techniczne?

Zadaniem okresowych badań technicznych, jest weryfikowanie stanu technicznego pojazdów, które poruszają się po polskich drogach. To właśnie od pozytywnego przejścia badania technicznego zależy, czy samochód zostanie dopuszczony do ruchu.


Co robić, kiedy auto nie chce się uruchomić?

Brak możliwości uruchomienia pojazdu, szczególnie w chwili , gdy pojazd jest bardzo potrzebny, jest niezwykle stresującą chwilą dla każdego kierowcy. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele – od najbardziej banalnej, jak brak paliwa w baku, poprzez rozładowany akumulator, aż po poważne usterki.

W naszym serwisie BCS Moto Horiz, pomożemy Tobie w możliwie prosty sposób pomóc na drodze, nawet przez telefon, kierując Ciebie po arkanach poszukiwania przyczyn unieruchomienia pojazdu.

Z naszego doświadczenia wynika, że najczęstszymi przyczynami kłopotów z rozruchem silnika są:

  • Rozładowany akumulator – jest bardzo częstą przyczyną trudności z uruchomieniem silnika. Mógł ulec wyładowaniu np. z uwagi na pozostawienie włączonych świateł w aucie lub bardzo niskie temperatury w połączeniu z rzadkim używaniem pojazdu. Należy pamiętać także, że jeden akumulator nie będzie służył przez cały okres eksploatacji pojazdu - po określonym czasie zużywa się i wymaga wymiany.
  • Niesprawne świece zapłonowe i żarowe. Warto pamiętać, że zdecydowanie częściej będzie trzeba wymieniać je w autach z instalacją LPG, gdzie środowisko, w którym pracują te elementy jest mniej korzystne niż w autach benzynowych. Sprawne świece mają bardzo duże znaczenie przede wszystkim w silnikach Diesla, gdzie stanowią kluczowy element dla rozruchu auta.
  • Uszkodzenia instalacji elektrycznej wskutek np. nieprawidłowego podłączenia akumulatora, uszkodzeń na złączu grubego przewodu doprowadzającego prąd z akumulatora do rozrusznika, czy awarii rozrusznika.
  • Usterka w układzie paliwowym – pompa paliwowa, umieszczona w baku wpływa na poprawne uruchomienie silnika. Usterka tego elementu (np. przez przegrzanie) może powodować unieruchomienie auta. Jeżeli do pompy dociera prąd, a mimo to nie chce się uruchomić będzie konieczna wymiana. Powodem może być także zabrudzony lub uszkodzony przekaźnik uruchamiający pompę paliwa. Wówczas wystarczy go przeczyścić lub wymienić.
  • Złej jakości paliwo – z reguły problem dotyka pojazdów zasilanych olejem napędowym, który nie jest przystosowany do niskich temperatur w okresie zimowym. Zaczyna on gęstnieć i wytrąca się z niego parafina, a w efekcie auto jest unieruchomione.

Co robić w sytuacji awaryjnej?

Problem z uruchomieniem auta może przydarzyć się zawsze i w najmniej oczekiwanym momencie. Warto zachować zimną krew i nie wykonywać czynności, które mogą pogorszyć stan pojazdu. Dlatego jeśli przekręcasz kluczyk w stacyjce:

  • i nie zapalają się kontrolki – być może jakiś odbiornik prądu pozostał włączony na noc. Jeżeli jesteś pewien, że wyłączyłeś wszystkie elementy, które mogłyby pobierać energię elektryczną, a po uruchomieniu za pomocą kabli z wykorzystaniem zewnętrznego akumulatora lub podładowaniu akumulatora sytuacja się powtarza, przyczyna będzie prawdopodobnie leżała po stronie układu elektrycznego.
  • kontrolki świecą się, ale rozrusznik nie kręci – może być to rozładowany akumulator. Jeżeli wszystkie elementy elektryczne układ rozruchowego działają sprawnie, to bardzo prawdopodobne, że zepsuł się rozrusznik.

W przypadku, gdy winny sytuacji jest rozładowany akumulator można samodzielnie uruchomić silnik, pobierając prąd z innego pojazdu za pomocą kabli rozruchowych. Warto jednak pamiętać o tym, by:

  • sprawdzić czy elektrolit obecny w akumulatorze nie zamarzł – jeśli nic takiego się nie stało można przystąpić do próby uruchomienia akumulatora przez kable.
  • podpiąć odpowiednio kable – czerwony przewód do klemy dodatniej, czarny – do ujemnej. Należy mieć także na uwadze, by czerwony przewód w pierwszej kolejności podpiąć do sprawnego akumulatora, a dopiero potem do tego niedziałającego. W drugiej kolejności czarny kabel podpinamy do bieguna akumulatora sprawnego, a następnie uziemiamy go na samochodzie uruchamianym podpinając do nielakierowanej części metalowej silnika lub specjalnie oznaczonego miejsca.
  • W pozostałych przypadkach warto oddać auto do naszego serwisu Bosch Car Service Moto Horiz, aby nasi eksperci, zdiagnozowali przyczynę problemów z uruchomieniem auta oraz ją wyeliminowali.

Bosch Car Service Moto Horiz

Serwis Samochodowy
ul. Trakt Brzeski 88, 05-077 Warszawa
tel: 22 419 97 73
serwis@motohoriz.pl

pon.-pt.: 07:00 - 18:00
sobota: nieczynne

Tomasz Brzostowicz

Szef serwisu

880-342-586
tomasz.brzostowicz@horiz.pl

Tomasz Lech

Doradca ds. serwisu i likwidacji szkód

880-342-587
tomasz.lech@horiz.pl

Dominik Jakubisiak

Doradca ds. Serwisu i części zamiennych

663-050-251
dominik.jakubisiak@horiz.pl

Norbert Bugaj

Doradca ds. Serwisu i części zamiennych

539-037-841
norbert.bugaj@horiz.pl